Вітаю на моєму блозі

ВІТАЮ НА МОЄМУ БЛОЗІ

Безпечний Інтернет

Безпека дітей в Інтернет

Мета: розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет; розвивати уважність, спостережливість, мовленнєві навики, пам’ять, виховувати любов до родини, навколишнього світу, етичне спілкування між товаришами, дорослими, молодшими друзями.
 Обладнання: комп’ютер, папір, олівці, ручки, стікери .






Хід тренінгу:
Анкетування батьків!!!

 Тренер. Вітаю всіх гостей. Сьогодні поговоримо про Інтернет, про безпеку дітей в Інтернеті. В лютому цього року вже вп’яте відзначають День безпечного Інтернету завдяки ініціативі компанії «Microsoft Україна» . Ця організація є засновником веб-ресурсу «Он-ляндія – безпека дітей в Україні». Спочатку домовимось про декілька правил для успішної роботи:
1 моб. телефони відключити
2 говорити все, що думаєте
3 слухати інших, поважати себе та інших
4 бути активним учасником

Про користь Інтернету
   Оголошую мозковий штурм «Про користь Інтернету».
Вправа 1 «Сонечко»
На промінцях сонечка напишіть свою улюблену справу в мережі Інтернет.
Тренер. Отож, користь очевидна.

Вправа 2 «Побажання»
Мета:  знайомство учасників для створення комфортної атмосфери для роботи, представити можливість самопрезентації
Метод:   індивідуальна робота
    Назвати побажання учасникам тренінгу одним словом, яке починається на власне ім’я:
Оксана – організованості,
Катя – кмітливості,
Оля – оптимізму,
Роман – розумності тощо.
     Кому хотілось би додати інші характеристики, які б ви дуже хотіли побажати учасникам тренінгу, але вони не починаються з вашого  імені?

Тренер. Спілкуючись і Інтернеті, люди складають свою думку про інших користувачів Інтернету по тій інформації, що вони виклали про себе особисто. Але не завжи можна вірити тому що ми бачимо в інтернеті, і не завжди та інформація, яку про себе викладають є правдивою. Саме це і є.



                                                            
                                                                                   



       
 Детальне дослідження вперше було проведено в Україні.
 Ключові результати:
З 96% дітей-користувачів Інтернету віком від 10 до 17 років 51% не знає про небезпеки в мережі. 52% дітей виходять в Інтернет передусім для спілкування у соціальних мережах, де залишають свій номер мобільного телефону (46%), домашню адресу (36%), особисті фото (51%).
44% дітей знаходяться у потенційній зоні ризику (розміщують особисту інформацію) і 24,3% вже були в ризикованих ситуаціях (ходили на зустріч з віртуальними знайомими). У віковій групі від 15 до 17 років цей показник досягає 60,3%.
72,5% дітей хочуть отримувати більше інформації про те, як убезпечити себе в Інтернеті.
 77% батьків також висловили бажання більше дізнатися про безпеку Інтернету для дітей. У сім’ях діти краще за батьків розбираються у комп’ютері та Інтернеті. З 81% батьків, у яких на домашньому комп’ютері є антивірус, 95% зазначили, що його установкою і налаштуванням займалася дитина.
Дослідження показало: що дорослішою стає дитина, то більш безтурботно вона починає поводити себе в Інтернеті. Так, на реальну зустріч з людиною, з якою знайомі лише віртуально, вже ходили майже 12% опитаних дітей віком 10-11 років та більше ніж 60% підлітків 15-17 років (графік 1). Дані про своїх батьків у мережі (місце роботи, посада) залишили 0,4 дітей віком 10-11 років та 6,5% 15-17-річних (графік 2). 3 Найпопулярніші за відвідуваністю серед дітей ресурси в Інтернеті – соціальні мережі – містять найбільшу загрозу з точки зору доступності особистої інформації для сторонніх осіб.
 У соціальних мережах свій особистий номер телефону вже залишили 46% дітей 10-17 років, вказали домашню адресу – 36%, розмістили особисті фотографії – 51%.На які ризики діти наражають себе в Інтернеті?

Переглянути блок відео повязаних з безпекою дітей в Інтернеті  




Вправа 3  Гра «Хто більше?»

Яку Інтернет-термінологію ви знаєте?
·         По черзі „через одного” батьки поділяються на дві групи:
    «Вконтакті»   знаходяться в одній стороні, а «Однокласники» - в іншій.
·         Кожній з команд видається маркер та лист формату А4.
·         Тренер пропонує командам написати за 2 хвилини якомога більше Інтернет-термінологій, тобто все, що пов’язано з Інтернетом. Але назви сайтів писати не можна.
Наприклад: спам, комунікації, вірус, друзі, сайт, пошта та інші.
·         Далі кожна з команд називає одне слово по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи закреслюють слово.
·         Перемагає той, в кого найбільша кількість незакреслених слів.

Знаймомство з  новою інтернет термінологією:

Знайомство з новою інтернет-термінологією

Буллінг -  в перекладі з англійської означає травлю, залякування.
Буллінг можна вважати різновидом насильства, тому існує декілька різновидів буллінга. Це:
à буллінг у школі;
à буллінг на робті;
à буллінг в армії («дідовщина»);
à кібербуллинг (насильство в інформаційному просторі).
Звісно, прояви буллінга можна спостерігати і в інших більш-менш організованих коллективах.
Фішинг – вид шахрайства, метою якого э «виманювання» персональних даних, будь-якими способами.
Кібергрумінг -  входження в довіру дитини, з метою використання її в сексуальних цілях.
Тренер. Саме через це є небезпечним знайомство і анонімність в інтернеті.

     Тренер. Обговоримо , як правильно та безпечно використовувати Інтернет

Вправа 4  «Анонім» Доля людини, міста і навіть держави визначена його ім'ям, кажуть мудреці. Кожен з нас при народженні отримує ім'я, яким нас називають близькі, знайомі і зовсім незнайомі люди. Наше ім'я записано в документах. Але в мережі Інтернет, реєструючись на сайтах, ми можемо не називати свого імені, а обрати собі нікнейм. Пропоную Вам представитись так, як вам хочеться, і записати ці імена –вигадані ніки (нікнейми) - на картках.
Завдання учасникам протилежної команди: за нікнеймами назвати його власника.

Обговорення: Чи легко було вгадати учасника? Інтернет є свого роду дзеркалом, в якому під різноманітними псевдонімами відбиваються життя людей. Але на відміну від світу реального, опинившись в мережі, кожна людина удостоюється можливості приховати свою особистість і діяти по-різному

Вправа «Хто надіслав листа?» Написати позитивне побажання і приклеїти стікер до квітки, поруч із пелюстками. Власники нікнеймів відгадують, хто їм надіслав листа.

Тренер. В інтернет просторі важко зрозуміти, хто знаходиться по той бік комп’ютера

Вправа 5 «Друкарська машинка» Учасники шикуються в одну лінію. Тренер озвучує рядок із вірша, який необхідно «надрукувати».
В неволі, в самоті немає,
Нема з ким серце поєднати.
То сам собі оце шукаю
Когось, аби порозмовляти.
 Учасники називають по одній літері: 1-й – В, пропуск – всі плескають у долоні, 2-й – Н, 3-й – Е, 4-й – В і так далі. Якщо учасник помиляється, то він вибуває з гри, а всі решта починають спочатку. 11
Мережа Інтернет – швидкий віртуальний світ, в якому постійно треба мати концентровану увагу, щоб не потрапити у халепу.

Вправа 6 «Займи позицію» Учасники шляхом знаходження пари за карточками розбиваються на дві групи «Плюс» та «Мінус». По черзі називають чітко та коротко позитивні та негативні сторони Інтернету. Учитель записує на ватмані, потім обговорюють їх.

Вправа 7 «Рефлексія»
Розробляються правила поведінки в мережі Інтернет, використовуючи опорні слова:
Пам'ятай про                     Постарайся
Подбай про                         Зроби
Ніколи не                            Ні в якому разі не
Завжди                                Не забудь
Думай про                           Дізнайся про
Зверни увагу на                 Порадься з

Тренер. Аналіз анкетування батьків, проведеного на початку тренінга




Підсумки тренінгу